יום ראשון, 1 ביולי 2012

פרק חמישי: שלושה אחים רופאים היו בפלסטינה


סיפורם של האחים יזרעאליט וחורבנה של המושבה באר-טוביה




הרס בבאר טוביה- משמאל הקליניקה של חיים והשלט: דר' יזרעאלי



(מקש ימני--שמור קישור בשם)


האזנה ישירה


במהלך הפרק שולב ראיון עם הגב' נדיה (נחמה) אסנין

תמונות 


חיים ובלה אחותו (סבתא רבה שלי) בתקופת ברלין



באר טוביה לפני 1899


האורווה בה התבצרו התושבים. צולם לאחר ההתקפה


קברו של חיים בבאר טוביה (צילום: אבישי טייכר)


מברק על השתתפות בצער המשפחה שנשלח מארגון הדסה





להורדת הברכה ברזולוציה גבוהה, לחצו כאן


דודה נדיה עם בני נווה, 2009

קישורים מעניינים


מקורות המידע לפרק 


יצירות שהושמעו בפרק
  • Moonlight Night Moods, Beethoven 
  • שיר המעלות, לחן: חנה גדסי. 


6 תגובות:

  1. יפתח היקר,
    הקשבתי לפרק והתרגשתי.
    באופן כללי אני נהנה מאוד מהפודקאסט, כל פרק מוגש בצורה נהדרת ומחדש לי.
    כל הכבוד, תמשיך ככה

    השבמחק
  2. שי היקר,
    תודה על התגובה, מחמם את הלב :)

    השבמחק
  3. פרק מרתק ומעניין, מוגש וכתוב היטב. יהיה נהדר אם תוכל לשפר את איכות ההקלטה. באופן כללי אני מאוד נהנה ממה ששמעתי עד כה.
    בהצלחה בהמשך,
    שני

    השבמחק
  4. שלום לך יפתח מזור,
    הגעתי אל התכנית שלך מתוך חיפוש חומר על באר טוביה, הדודה נדיה אכן מדהימה ונהנתי מכל שניה. את הסיפור של באר טוביה שמעתי מילדות מאבי ז"ל שאול איזנשטאדט, הבן של מלכה איזנשטאדט (סבתי)רופאת השיניים שהזכרת בקשר עם מאורעות תרפ"ט. אגב דודתי חנה(אחות של שאול) הקרובה לגיל 100 עדיין אתנו והדודה נדיה הזכירה לי אותה מאוד. תודה רבה מעומק הלב

    השבמחק
  5. יפתח,
    הפרק מרתק ומרגש מאוד.
    מאוד נהניתי.
    המשך כך,
    יוסי

    השבמחק